
“Puricele” a fost creat in 1915 de catre inginerul Hermann Dorner, care tocmai fusese numit Director si Inginer sef la Deutsche Flugzeugwerke Gmbh in Leipzig. Designul si constructia au fost incredintatedate catre Flugzeugwerft Lubeck-Travemunde condusa de inginerul Theo Rockenfeller.
Dorner si Rockenfeller au vazut viitorul avion Floh ca si un competitor al avionului Fokker tip E, monoplanul care in ciuda performantelor mediocre a devenit faimos pe frontul de Vest, pentru doborirea avionelor Fokker cu mitraliera dubla. Dorner sustinea ca E-type era prea lent si greoi si trebuia inlocuit de un avion usor si sprinten asa cum se dorea DFW Floh, prin reducerea drastica a greutatii si o aerodinamica minima . Fuselajul inalt, acum denumit generic “balena”, era fara montantii aripii superioare si cu mitralieraele ingropata in bot, cu tragere sincronizata prin elice.
La fel ca si la Roland CII, pilotul avea o frumoasa priveliste deasupra avionului insa existau probleme cu vizibilitatea la sol, mai ales la aterizare. De fapt era atit de redusa, incit pilotul trebuia sa stea in picioare cind executa manevrele de taxi.
Fuselajul era format din structura de lemn si placaj de dimensiuni diferite. Ochii si mustatile de pe botul(fata) avionului sunt de fapt orificii care serveau la aerisirea si ventilarea motorului, de tipul Mercedes D1 de 100 CP.

Avionul avea si citeva idei progresiste, printre care era si cea cu comenzile eleroanelor actionate prin cabluri trecute prin tuburi ce se aflau in interiorul planelor, precum si rezervoarele(in numar de trei), dispuse in interiorul aripii superioare de-o parte si de alta a fuselajului, aceasta dispunere facind ca alimentarea sa fie gravitationala. De asemenea evacuarea de la motor se facea direct afara(partea dreapta) nemaifiind nevoie de esapamente care ar fi ingreunat si chiar incetinit avionul.
S-a fabricat un singur avion, iar zborurile de testare au fost facute de catre Locotenentul Hoefig, fost pilot de acrobatie in perioada anterioara razboiului.
Specificatii:
- Anvergura - 6,5 m
- Lungime - 4,5 m
- Greutate - 352 kg gol
- - 596 kg incarcat
- Viteza maxima - 180 Km/h
- Armament- 1 mitraliera LMG 08/15, cu tragere sincronizata prin elice.

Primul zbor a fost cu peripetii, Locotenentul Hoefig avind dificultati la aterizare, el provocind avarii minore aparatului.
Acestea si alte citeva motive au dus la sfirsitul acestui neobisnuit avion. Se poate spune ca in general, fuselajul balena nu a avut prea multi partizani in rindul pilotilor, mai ales pentru vizibilitatea redusa la aterizare, care facea ca de fiecare data ea sa fie o loterie.

In interior am simulat lemn lacuit si am facut cocpitul din PE-urile furnizate. Din nefericire in decursul lungii perioade de lucru am pierdut montantii si a trebuie sa fac altii din culee.
Hobanele sunt din fir de pescuit de 0,08 vopsit cu un metalizat inchis si date cu Future pentru fixarea vopselei. A fost prima data cind am vopsit firele inainte de a le pune si voi aplica permanent aceasta metoda. Ea ma scuteste de marea grija de a nu stropi aripile atunci cind vopsesti dupa lipire. Culoarea de baza este un gri Gunze, si era culoarea obisnuita in primul mare razboi la avioanele prototip germane. Outline-ul a fost facut prim mascare si suflare cu negru.



Efecte sunt putine datorita faptului ca acest unic avion fabricat, era in testari. Totusi am facut o preumbrire destul de discreta sa rup un pic culoarea.
Multumesc pentru atentie si spor,
Bill