Nakajima Ki 43 III Kou Oscar, flown by 1st Lt. Kyoichi Kurihara

  In scopul de a-l introduce in diorama "Divine wind, the last flight" incep montarea unui Hayabusa Oscar, Ki-43 III Kou. Kitul e Fine Molds si voi mai folosi un set de PE Eduard, pentru varinta II, urmind sa incerc sa folosesc cit mai multe dintre piese pentru varianta kitului de fata.
 In urmatoarele poze va prezint ce ofera kitul. In prima ramele cu piese mici, cele de cocpit sunt desprinse de rame, si in stinga mica coala PE si hirtia cu cadranele plansei de bord ce va veni lipita sub piese PE neagra.
In urmatoarea poza se pot vedea piesele fuselajului precum si planele. Nimic nu este inca lipit pentru ca voi incepe montarea cu cocpitul. Nu voi folosi inamtricularile date de kit ci voi folosi una data de una din colile din setul Special Attack Squadron's de la Aeromaster si anume avionul pilotat de 1st Lt.  Kyoichi Kurihara pe care o puteti vedea in poza din lateral. E interesanta si pentru marea sageata albastra de pe laterale. Intentia mea este sa fac avionul cu uzura medie, vopsea sarita si murdarie. Vopseaua sarita ma gindesc sa o fac cu metoda fixativului, ma mai gindesc.

Am reusit sa termin cocpitul cu scaun, bord si lateralel.
Culoarea de baza e Aotake de la WEM. Informatiile erau contradictorii, unii dadeau un Nakajima interior green, altii un alt tip de verde, pozele adinceau confuzia cu combinatii intre cele trei. Am decis sa fac asa cum ziceau planurile kitului. Cu mici pasi in decor, prin citeva piese in negru.
Motorul(nu foarte bogat in detalii) a fost vopsit cu Silver Agama pasta si apoi tratat cu spalare cu negru si pigmenti negri, ulei si gunmetal. Apoi l-am lipit pe pozitie pentru cind vin lipite semifuselajele.
In interiorul cocpitului am pus PE-uri din setul de la Eduard, care era specific pentru varianta II. Nu toate s-au potrivit, dar cea mai importanta, plansa de bord a fost buna. La fel si partea de jos a scaunului pilotului.
Dupa fixarea lui si lipirea semifuselajelor, lipesc si planele si apoi trec la plicticoasa munca de finisari. Fiind un kit japonez, sper ca imbinarile sa fie curate si fara mari probleme.
Dupa lipirea semifuselajelor am finisat cu ajutorul Mr Disolved Putty si apoi am suflat cu Primer Tamiya gri cu aerograful. A urmat o slefuire si pregatirea pentru suflarea cu Silver Gunze peste tot.
Suflarea a mers bine si am facut o mica slefuire pentru a scoate in evidenta efectul metalic.
Apoi a urmat o mascare a zonelor galbene de pe bordurile de atac si de fuga si suflarea cu galben IJA/IJN de la WEM.

Dupa uscare am aplicat un strat de Future pentru ca sa ma asigur ca la eventualele urmatoare mascari nu-mi ramine vopseaua galbena pe banda de mascare in momentul indepartarii sale.
In etapa urmatoare vopsirea intradosului cu o vopsea Grey-Brown productie proprie din Buff+IJA Grey+Alb. In prealabil am facut preumbrire cu un maro inchis(foto dreapta).
Dupa inca o suflare cu Future peste tot, pentru a putea masca intradosul voi executa operatiunea prin care obtin petele de vopsea sarita cu ajutorul unui strat de fixativ, intre vopseaua de baza(silver) si vopseaua finala, un Dark Brown Nakajima cu care erau date Ki 43 varianta III. Voi explica mai pe larg metoda asta de a obitne vopsea sarita, pe care am mai aplicat-o cu succes la Seiran.
Intre timp am mai vopsit si palele si coafa, care la varianta III a Oscarului erau in Grey-Green spre deosebire de deja clasicul red-brown.

Dupa un esec rasunator la metoda fixativului, datorat unui strat prea gros de lac fixativ, urmat de o vopsea sarita nerealista si prea multa, am dat jos totul cu lichid de frina si am refacut tot. Adica primer-preshading pe intrados, mascare si vopsea galbena pe bordurile de atac si de fuga, metalizat pe extrados.
De data asta am folosit un Chainmail de la Citadel Wargames. Arata bine din suflare si nu mai poti face niciun polish. Asta nu-i bine din punctul meu de vedere. Dar se aseaza bine pe macheta si arata suficient de "metalizat" fara sa luceasca precum o oglinda.
Dupa ce am dat cu light brown grey pe burta, un amestec propriu, am executat metoda fixativului. Pe scurt, se da cu vopseaua care se doreste sa apara sub vopseaua sarita, se sufla un strat de Future, se sufla din spray un strat subtire de lac fixativ de par(ATENTIE din cel far alte substante, de genul vitamine, minerale, etc) Odata ce lacul s-a uscat(dar fara sa asteptati mult dupa uscare, aproximativ 5-7 minute) se da cu vopseaua de baza care trebuie obligatoriu sa fie o acrilica pe baza de apa. In cazul meu un amestec propriu de darkbrown din vopsele Agama si Vallejo. Asteptam sa se usuce acrilica, la fel nu mult, maxim 10 minute si incepem sa facem vopseaua sarita cu ajutorul unei periute de dinti cu peri tari inmuiata in apa. Cit de mult dam cu periuta pe vopseaua de baza atit de multa vopsea sarita vom avea. Daca dam prea mult riscam sa avem o suprafata mare. Deci trebuie dat cu atentie, cite putin pina ajugem unde dorim.
Iata rezultatul:
Am reusit apoi si sa dau pe centrul panourilor cu vopseaua de baza usor deschisa la culoare cu alb si un strat de Future pentru pregatirea de transfer a decalurilor.
Va urma sa pun esapamentele si apoi decalurile si un wash.










                  Am mascat si suflat portiunea antiderapanta cu vopsea neagra. Apoi am pus esapamentele si portiunea ce vine peste ele. Esapamentele au fost vopsite cu un amestec de bronz si Gunmetal si apoi spalate cu negru intre tevi. Pozitiile lor de pe semifuselaje nu se potriveau cu gaurile din capace asa ca a trebuit sa le tai pinul de pozitionare si sa le pun fara el, fixate doar cu adeziv CA. O alta duda a kitului Fine Molds, care dezvaluie tot mai multe mici imperfectiuni. Sa vedem ce mai urmeaza.......
Dupa ce am scos mastile am dat cu un strat de Future+buff Tamiya pentru uniformizare si usoara decolorare. Intre timp am vopsit si trenul de aterizare care a primit cablurile de la sistemul de escamotare si rezervoarele suplimentare care la acest litraj erau traditional in grey-green foarte asemanator cu un RLM 02. In poza din dreapta mai este si elicea vopsita integral in Propeller Green-Grey tipic pentru varianta III de la Ki 43. Mai urmeaza sa primeasca si virfurile palelor cu galben.
In urmatoarea faza am pus toate decalurile care au fost tratate cu Mr Mark Setter si Mr. Mark Softer de la Gunze. Ele s-au asezat si mulat frumos, ca intotdeuna la decalurile Aeromaster de generatie relativ noua.
Dupa ce am dat cu un nou strat de Future, pentru fixarea lor am facut un wash cu amestecul de Apa distilata+Tus negru+tus maro+ o picatura de acool izo.  La fel si pe intradosul avionului.


Iar un strat de Future pentru fixarea washului, mici corecturi la vopsire si am lipit trenul de aterizare, am pregatit capacele lui care trebuie sa primeasca o linie galbena de la marcajul galben de pe bordul de fuga. Cu ocazia asta am vopsit si virfurile de la palele elicelor cu galben, o portiune lata de 1mm conform instructiunilor kitului.
Am pus rezervoarele suplimentare si capacele de la trenul de aterizare. Rezervoarele sunt vopsite intr-un grey-green specific pentru rezervoarele de 200 l.

Intre timp am inceput mascarea cupolei, pe care o voi pune deschisa. Am pus pe marginea ramelor banda de mascare Micron, lata de 1,5mm si in interior am protejat cu ajutorul Mr. Neo Sol, care e Maskolul produs de catre Gunze.
Urmeaza vopsirea ei si un strat de satin peste tot, inainte de a lipi cupola.
Dupa vopsirea cupolei am lipit-o in pozitie deschisa si am pus stipul antenei si tubul Pitot.
Inainte de a lipi parbrizul am pus colimatorul la care am adaugat o a doua placa de sticla si un gunsight in spate.
Am simulat urme de fum, insa foarte superficiale pentru ca in nicio poza nu erau urme serioase de fum. Dupa aceea am dat un strat de lac satin Agama care stiam ca e un satin spre mat si asa aratau si avioanele de acelasi tip si din aceeasi perioada in pozele de epoca. 
Firul antenei e cel multifilar rusesc din care am desprins unul de grosimea dorita, vopsit cu exhaust metal MM. Firul vertical e par propriu si personal :-)
Am pus si farul din planul stinga si in final am prafuit putin gumele cu pigment maroniu fixat cu Pigment fixer de la Migproductions. Elicea dupa matuire a fost data cu pigment Ash Agama pentru un aspect mai gri si mai decolorat.

Cam asta a fost constructia Oscar-ului kamikaze pilotat de locotenentul Kurihara. El va ajunge in diorama " Divine wind, the last flight". Puteti urmari constructia ei in continuare in topicul special creat pentru ea AICI
Thank you for your attention !